معجون زندگی در پیری! – ایسنا

[ad_1]

ورزش و تغذیه مناسب مهمترین چیزهایی است که باعث می شود در میانسالی زندگی سالمی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سبک زندگی مجموعه‌ای از انتخاب‌های سالم افراد است که با شرایط زندگی سازگار است و این انتخاب‌ها بر سلامت فرد تأثیر می‌گذارد و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد.

میانسالی گستره وسیعی از زندگی انسان است و با توجه به بهره وری و فعالیت این گروه سنی و همچنین اینکه این گروه سنی اغلب والدین جامعه هستند، رفتارهای آنها در حوزه های مرتبط با سلامت برای جنبه های مختلف اهمیت دارد. زندگی. زندگی سلامت خانواده .

اجزای سبک زندگی سالم

بر اساس این مقاله که توسط لیلا قهرمانی تهیه و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است: تغذیه سالم، ورزش، پرهیز از عادات ناسالم و استفاده از عادات صحیح، رابطه جنسی سالم، مدیریت استرس و استرس، و یادگیری مهارت های زندگی، طب منظم. توصیه و پیروی از دستورات پزشک، توجه به سلامت روان از اجزای سبک زندگی سالم است.

رژیم غذایی سالم

تغذیه در میانسالی بسیار مهم است و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و متعادل، مصرف مقادیر کافی و متنوع مواد غذایی از تمامی گروه های غذایی و بر اساس هرم غذایی نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت دارد.

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم چه باید کرد؟

کاهش مصرف نمک در هنگام پخت و پز و محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها و محدود کردن مصرف نمک به حدود 5 گرم در روز معادل حدود یک قاشق مرباخوری از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در عین حال، افراد میانسال باید از مصرف چربی های اشباع مانند گوشت های چرب، کره، خامه و چربی های حیوانی پرهیز کنند و در عوض از روغن های گیاهی مانند زیتون، آفتابگردان یا کانولا استفاده کنند. علاوه بر این، همه افراد میانسال برای جلوگیری از کمبود ویتامین D باید روزانه یک دوز مکمل ویتامین D (50000 قرص ژلاتین) مصرف کنند.

ورزش

انتخاب نوع ورزش بستگی به نیازها، علایق، سن، جنس، سطح آمادگی جسمانی و استقامت بدنی و همچنین اهداف ورزش دارد و بهترین حالت زمانی است که فرد به ورزش علاقه مند باشد که شرایط بدنی او باشد. مناسب و قابل انجام است، اما به طور کلی به هر بزرگسال پنج روز در هفته و هر بار 20 تا 30 دقیقه ورزش توصیه می شود.

توصیه های پزشکی منظم

مهمترین آزمایشات میانسالی که برای همه افراد ضروری و مهم است، آزمایش فشار خون، آزمایش سرطان روده بزرگ، آزمایش خون برای بررسی قند، چربی و سایر اجزای بدن، معاینه چشم و آزمایش تراکم استخوان است. زندگی سالمندان را به خوبی نشان می دهد.

استراتژی های مدیریت استرس

برای مدیریت استرس، باید استراحت کافی داشته باشید، زیرا خواب کافی به شما کمک می کند تا قدرت خود را بازیابی کنید. در عین حال باید بپذیرید که همه چیز خارج از کنترل شماست و سعی کنید به یک برنامه و زندگی عادی پایبند باشید و روی چیزهایی که کنترل می کنید تمرکز کنید. همچنین ساعاتی را دور از فضای مجازی سپری کنید و فعالیت های آرامش بخشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.