دریافت تاییدیه استانداردهای ملی بین المللی قطار برای 3 ماه آینده / نظارت بر تامین مالی جدید برای خرید واگن

[ad_1]

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) آخرین وضعیت توسعه انشعاب مترو، بهره برداری از دستگاه های TBM و اخذ تاییدیه قطارهای کشوری را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود درستی درباره وضعیت توسعه شعب مترو تهران گفت: تقریبا تمام خطوط مترو دارای خطوط انشعاب هستند. توسعه جنوبی خط 6 از سال گذشته آغاز شد و به شهر متصل می شود. با توسعه مرز جنوبی خط 6 و اتصال آن به خط یک در ایستگاه شهرری، طول این خط به حدود 40 کیلومتر می رسد تا به یکی از بلندترین خطوط مترو در خاورمیانه تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه توسعه شمالی خطوط 3 و 1 مترو تهران نیز در دستور کار قرار دارد تا این دو قطعه از طریق یک خط به یکدیگر متصل شوند، تصریح کرد: در حال حاضر این اقدام انجام می شود. در حال مطالعه است نمی توان با قطعیت گفت که وضعیت چگونه خواهد بود.

درستی افزود: توسعه جنوب خط 3 مترو نیز در دستور کار است اما متولی این اقدام شهرداری اسلامشهر است. آخرین ایستگاه خط 3 (آزادگان) تا میدان نماز اسلامشهر ادامه دارد اما اقدامات این پروژه توسط شهرداری اسلامشهر انجام می شود.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار این پروژه با شهرداری اسلامشهر است، گفت: ایستگاه میدان نماز در انتهای فاز یک مترو تهران-اسلامشهر و در مسیر خط 3 مترو تهران اجرا می شود و پروژه آن از سال 1391 آغاز شده است. در سال 1393 برای فرم یکپارچه مانند سایر ایستگاه های خط 3 مترو تهران تصویب شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره توسعه خطوط 7 و 2 مترو تهران اظهار کرد: خط 7 شمال غربی نیز به سمت جناباد، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و … توسعه خواهد داشت. قسمت شرقی خط 2 تا پایانه شرقی ادامه خواهد داشت که عملیات اجرایی آن در چهار ماه آینده (تیر 1401) آغاز خواهد شد.

درستی در پاسخ به این سوال که چند دستگاه TBM در مترو تهران فعال است، اظهار کرد: در حال حاضر یک دستگاه TBM (حفر تونل) برای شروع عملیات اجرایی در خط 10 پارک شده است. دستگاه دیگری در نیمه جنوبی خط 6 در حال فعالیت است.

فعالیت 2 دستگاه TBM در مترو تهران

وی در ادامه اعلام کرد: البته شهرداری اسلامشهر برای توسعه جنوبی خط 3 مترو تهران تا میدان نماز نیز از دستگاه TBM استفاده می کند که در گذشته در خط 7 مترو فعال بود.

صادقانه بگویم؛ در حال حاضر 2 دستگاه TBM از دو پیمانکار مختلف در شبکه مترو تهران در حال فعالیت هستند.

وی درباره وضعیت تایید تست های فنی قطار رام ملی گفت: تمامی قطعات و تجهیزات ساخته شده برای قطار رام ملی دارای استاندارد هستند. اما تولید انبوه واگن های ملی منوط به تایید فرآیند طراحی و یکپارچگی قطعات و کلا قطار است. انتظار می رود این شرکت اروپایی طی سه ماه آینده تاییدیه فنی و استانداردهای بین المللی را دریافت کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه حدود 70 درصد مسیر تصویب انجام شده و پس از تایید کامل استاندارد ملی قطار توسط این شرکت، تولید انبوه آن آغاز می شود، افزود: اخذ تاییدیه استانداردهای بین المللی، مرحله بزرگی است. برای مکان یابی ناوگان قطار حذف شد قرارداد 113 واگن با واگن سازی تهران بر اساس طراحی قطار ملی و مکان یابی خودرو است.

درستی با اشاره به 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال 1400 نزد شعبه بانک شهر گفت: این مبلغ برای تکمیل خطوط 6 و 7 استفاده می شود.

به گزارش سایت شهر، وی در ادامه از جست و جو برای عقد قرارداد فاینانس دیگری (تسهیلات مالی خارجی) برای خرید واگن ریلی خبر داد و اظهار داشت: شهردار تهران معتقد است باید در حوزه نوسازی ناوگان با جدیت بیشتری نسبت به گذشته کار کرد. در عین حال کمبود قطار برای احداث چهار خط جدید مترو در پایتخت برطرف می شود.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.