اقدامات ویژه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان

[ad_1]

ایسنا/ قم در کتاب مفاتیح الجنان درباره اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان آمده است: این شب از دو شب آخر قدر بهتر است و از احادیث بسیار استفاده می شود که شب قدر است. این شب و این شب، شب «جهنم» است; یعنی شبی است که دعاها مستجاب می شود و در این شب همه چیز بر اساس حکمت الهی تعیین می شود.

شب قدر شبی است که در طول سال شب نیکو و نیکی نیست و تقدیر تجارت سال در این شب اتفاق می افتد; در کتاب مفاتیح الجنان درباره اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان آمده است: این شب از دو شب آخر قدر بهتر است و از احادیث بسیار استفاده می شود که شب قدر است. این شب و این شب، شب «جهنم» است; یعنی شبی است که دعاها مستجاب می شود و در این شب همه چیز بر اساس حکمت الهی تعیین می شود.

همچنین از امام باقر (ع) روایت شده است که مردی در ماه رمضان خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و به آن حضرت عرض کرد: من در خارج از مدینه زندگی می کنم و شتر و گوسفندی دارم که نمی توانم در آنها حضور پیدا کنم. تمام شب مدینه بیا، دوست دارم یک شب مرا معرفی کنی تا آن شب به مدینه بروم و در نماز و عبادت شرکت کنم. حضرت با او تماس گرفت و همان شب از طریق تلفن او را معرفی کرد.

وقتی آن مرد در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان می آمد، با خانواده و فرزندان و غلامان خود به مدینه می آمد و آن شب می ماند و صبح به خانه باز می گشت.

با توجه به اهمیت شب بیست و سوم، علاوه بر تلاوت قرآن، دعای جوشن کبیر و خواندن دو رکعت نماز وَأَتُوبُ ِلَیْهِ) بر برخی از اعمال رایج شب قدر تأکید شد:

اول: تأکید بر غسل

به نقل از برید بن معاویه: امام صادق (ع) را دیدم که در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان غسل داده شد: یک بار در اول شب، یک بار در آخر آن.

دوم: تأکید بر زندگی شبانه

امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرماید: «پیامبر خدا در دهه آخر ماه مبارک رمضان رختخواب خود را جمع می کرد و کمر خود را می پوشاند و در شب 23 خانواده خود را بیدار می کرد. و در آن شب بر صورت خفتگان آب بپاشید. .

همچنین نقل شده است که فاطمه (س) شب بیست و سوم را به احدی از خانواده خود نگذاشت و با کم خوردن خواب خود را درمان کرد و خود را برای آن شب آماده کرد و گفت: بیهوده است. “

سوم: تأکید بر صد رکعت نماز

از امام صادق (ع) روایت شده است: مستحب است در آن شب صد رکعت نماز بخواند، در هر رکعت: یک بار «حمد» و ده مرتبه سوره «قل هو الله احد».

امام باقر (ع): هر کس شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را زنده نگه دارد و در آن صد رکعت نماز بخواند، خداوند آن را در جانش می گشاید و به کار دشمنانش رسیدگی می کند و او را از غرق شدن و غرق شدن باز می دارد. در ویرانه مانده است.” او را غارت کن و از شر دنیا حفظش کن و بی باک و کافر را از او دور کن و از قبر بیرون می آید در حالی که نور بر اهل قیامت می تابد و نامه اعمالش به حقش تحویل می شود. دست، و رها شدن آتش و عبور از مسیر. برای او امنیت از عذاب می نویسند و بی شمار وارد بهشت ​​می شود و در بهشت ​​با یاران پیامبران و صالحان و شهدا و صالحان همراهی می کند و چه اصحاب خوبی هستند!

چهارم: تأکید بر زیارت امام حسین (ع)

امام رضا (ع) : هر که در ماه رمضان امام حسین (ع) را زیارت کند مواظب باشد که در شب دنیا از امامت در قبر او باز نماند و این شب بیست و سوم است. شبی که امید است شب قدر باشد.

همچنین از امام جواد (ع) روایت شده است: «کسی که امام حسین (ع) را در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان زیارت کند، همان شب انتظار دارد که شب قدر باشد و در آن شب همه حکیمان حل می شوند: «روح بیست و چهار هزار فرشته و پیامبر با او مصافحه می دهند که همگی برای زیارت حسین (ع) در آن شب از خداوند اذن می خواهند».

پنجم:

اجل وکالت تقضی و وکالت تقدر، من امور المحتوم و وکالت من امور الحکیم، لیلة قدر من القضاء الزی لا شکل لا یبدل، تکبنی من زائرین پرزیبیتک مقدس است با این حال، المبرم، الشکوم القمب، هژمهم، المبروم، هژمهم. کافران بلاهایشان را گرفت و حکم و تقدیر کردند که عمرشان را زیاد کردند و در آن تقسیم کردند.

اقدامات ویژه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان:

اول: خواندن سوره های عنکبوت، روم و دخان

امام صادق (ع) خطاب به ابوبصیر می فرماید: «هر کس در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان دو سوره عنکبوت و روم را بخواند، سوگند به الله یا ابومحمد او از اهل بهشت ​​است و من هرگز نخواهم کرد. در این مورد استثناء بگشا و نمی ترسم خداوند در این سوگند بر من گناه بنویسد: «این دو سوره نزد خداوند مقام والایی دارند».

دوم: هزار بار خواندن سوره قدر

از امام صادق (ع) روایت شده که فرمود: «نه، مگر به خاطر آنچه در خواب می بیند».

سوم: دعای شب بیست و سوم

یا لیله قدر و جاعل قیاره اول شهر خشک کردن را بچسبانید و آلیله و نصف النهار و کوه ها و البهاری و الظلم و انوار و زمین و آلسماء یا محموله یا عکاس یا حنان یا مؤمنان یا الله یا رحمان یا الله یا قیوم را بچسبانید. یا خدا یا مبتکر یا الله یا الله یا الله، دریاچه علاسماء الحسن و علمسل علیا و الکبریاء و آلالاء، سالک میزبان او آرامش بخش علی محمد و محمد و تجل اسماء اللّه فی الصداء و روح. با الشهدا و ای فایعالیین و سعیتی مغفوره و دمیدن لی مسلماً تباشر در دل و یمانا یذب الشک یعنی ترزینی وی لی و آتنا فی دنیا حسنه و فایه الاخره حصنه و قنا عذاب آتش. از آتش، و ارضقنی در آن زکرک و مکیدن و الغبه کلیک و الننابَةَ وَالتَّوْبَةَ لِمَا وَف َقْتَ لَهُ مُحَمَّدا مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ عَلَیْلامِمُ.

چهارم: دعای فرج

محمد بن عیسی به سند خود از ائمه صالحین روایت کرده که فرمودند: در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان این دعا را چند بار در حال سجده و بالا و پایین رفتن بخوان. و هر چه هستی در طول ماه و زندگیت تا آنجا که ممکن است و هر زمان که به یاد بیاوری.

پس از حمد و ثنای خداوند به عظمت او و فرستادن صلوات بر پیامبر (ص) می گویید:

اکنون لولیک XX الحجه بن الحسن بن علی سلواتک در برابر ساعت بیه و فی فی زمان وولیا و حفظه و قایده و نصرا و دلیله و حتی تسکنه رزک توا وطمث توئیلا را بر روی آن چک می کند.

و همچنین بخوانید:

یا امری است، یا موجب آن کسانی است که وارد قبر می شوند، یا عمل نهری است، یا به حدّ رسیده و در آن آرام گرفته اند.

(به جای «فلانی» بپرسید و نیازهای خود را بیان کنید.)

همچنین دعا کنید:

امدد لی فی رزق و علیه لی فی تدارک و ش لی فیزیکی و بلغنی عاملی و کنت من الاشقیاء فامهنی من الاشقیاء و اکتبنی من السداء فانک عدم هر دفترچه در منزل علی نبیک المرسل سلواتک علیه. پیغمبر: (نعوذ بالله هر چه بخواهد و تصدیق می کند و نزد او مادر کتاب است).

خدایا عمرم را زیاد کن و روزی مرا وسعت بخش و تنم را سالم نگهدار و آرزوهایم را برآورده کن، به او و اهل بیتش فرمودی: «خداوند آنچه را که بخواهد نابود می‌کند و آنچه را که می‌خواهد ثبت می‌کند و نزد اوست کتاب فراگیر».

پنجم:

دعا را در کتاب اقبال بخوانید:

یا باطن فی ژوره یا ظاهرا فی بتونه یا باطن لیسیدن یخفی یا ظاهرا لیس مدیریت یا موسوفا لایبلغ بکینونث ه ولا محدود امتداد یا غیبا مفقود نیست یا شهدا معلوم نیست یتلب فیسب اولئوم یخل ما با پمپنه والارز. حتی سوسو، لایدرک بیکیف، ولا ولا به عنوان یوئن غیر قابل برگشت، عمه النور ورب نور لردگان، هت بجمی علمور، لیسیدن شیء من سوت Kmslh Alsmy وهو بصیر! منزه است او که توانا و حکیم است.

ای نهان آشکار و ای آشکار پنهان و ای نهان که پنهان نیست، ای آشکار که دیده نمی شود، ای توصیف که هیچ امکانی به حقیقت خود نمی رسد و هیچ مرز بسته ای آن را احاطه نمی کند و ای غایب گم نمی شود ای آن که نیست. تا زمانی که او را بجویند و پیدا کنند، نمایان است، آسمانها و زمین و هر آنچه در میان است مانند یک چشم بر هم زدن از او خالی نیست، کیفیت خاصی به حساب نمی آید و محدود به مکان و جهت نیست، تو نور النور، تزکیه کنندگان، احاطه به همه چیز، جلال است که مانند او نیست، و او شنونده بیناست، جلیل صاحب این صفات است، و برای دیگری چنین صفاتی نیست.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.